APRIL

“Întâlnirea mea cu conceptul de food-coaching n-a fost prevestită de nimic și nici nu îmi amintesc cum de m-am trezit pentru prima oară pe blogul Anei, parcă-l lăsase cineva anume deschis la pagina cu pricina. În plus, nici nu căutam așa ceva și credeam despre mine că m-am cam lămurit cum e cu mâncatul sănătos; am destule diete încercate la activ și suficiente fluctuații de greutate în istoric încât să fi acoperit materia suficient cât să iau notă mare la orice test, câtă vreme nu are și probă practică. Adică știu cum se face, mai departe ține de voința mea să traduc în faptă ce știu, și dacă eu nu mă aduc în starea de a face ce trebuie, degeaba vii tu de pe margine să-mi strigi hai că poți!, că parol, pot să-ți demonstrez că te înșeli! (zicea mintea mea în gândul ei). Well, aici ia cuvântul Ana, herself, permiteți-mi vă rog să citez din primul ei reply către mine: “Să știi că eu am o părere foarte proastă despre metodele de a izbândi orice implicând voința. Consider că a face ceva cu voința înseamnă a face ceva contra firii noastre. Ori ce mă interesează pe mine e să ajungem la un obiectiv folosindu-ne de firea noastră, nu în ciuda ei. O să vezi tu ;))” Convincing, I know!!!
Long story short, cu ce m-am ales eu dupa ce am experimentat două luni treaba asta cu meal planningul: cu altceva decât ce așteptam. Ceva mai bun. Am și slăbit moderat, dar e beside the point. Am descoperit cu uimire o stare de bine, de vigoare – fără fluctuații de-a lungul zilei. Fără acele momente de epuizare sau moleșeală care preced și succed pauza de masă. Am descoperit gusturi noi și rețete minunate, combinații hrănitoare pe care nu m-aș fi gândit să le încerc. Am descoperit că îmi place să le pregătesc eu însămi (which is new for me). Am descoperit-o pe Ana, care e atât de plăcut-convingătoare și atât de funny și lovable încât you reaaaaally really try your best, că n-ai vrea s-o dezamăgești că s-a străduit degeaba cu tine și a pus timp și suflet când a caligrafiat frumos pe agendele ei prețioase un meal plan gândit ca o surpriză de ziua ta, genul ăla pe care când îl deschizi și începi a citi, îți scapă un strigăt de plăcere și abia ai răbdare să vină mai repede luni ca să începi.
Aș vrea să se poată să-mi trimită Ana meal plans everyday for the rest of my life. O recomand cu drag și cu inima plină oricui dorește să-și pună puțină ordine în felul în care se hrănește, fără încrâncenări și extremisme, fără suplicii și interdicții, doar cu grijă pentru propria bunăstare fizică si buna-dispoziție zilnică.

_

CĂTĂLINA – KISS THE COOK

“La un moment dat, când o frunzăream aiurea pe facebook, am zărit un link pus de Ana. Și m-am apucat să citesc. Și apoi i-am scris repede un mail și-un comentariu pe blog: Am făcut primul pas: ți-am scris! De aici, au mai trecut, practic, 2 săptămâni până am început treaba. Într-una am monitorizat și trecut într-un fișier tot ceea ce am mâncat și băut. Plus activitățile fizice (biclă, alergat). Cum arătau mesele? Destul de haotic, destul de mult (așa mi se părea la vremea respectivă) și destul de neregulat. Cea mai gravă mi se părea senzația constantă de foame, plus impulsul de a mânca multe, multe fructe seara, înainte de culcare (mai ales vara). Și ciocolată. Tot seara, chiar și noaptea. De ce m-am apucat de trebușoara aceasta? În primul rând, pentru că am luat cam 15 kg fără să îmi dau seama. Apoi pentru că îmi doream să am pe cineva care mă, să zicem, “forțează” să mănânc regulat, fără excese, alimente pe care le iubesc și pe care corpul meu le dorește. Ana mi-a dat un chestionar la care am răspuns cât am putut eu de simplu și, mai ales, sincer.
***
În săptămâna în care am început planning-ul cu Ana, deși mâncam mai mult ca înainte (in caloric depășit cu 200-300 cal/zi față de cum mâncam înainte), am pierdut primul kilogram. 3 mese principale pe zi, 2 gustări. La mesele principale un fel, maxim maximorum, două feluri de mâncare, dacă simțeam nevoia de supă/ciorbă. Nu am simțit lipsa niciunui aliment cu care eram obișnuită pentru că au fost cam toate în meniu, combinate armonios, cât să primesc în fiecare zi cât și ceea ce îmi trebuie. Încet, am scăzut și zahărul din alimentație. Nu și carbohidrații pentru că avem nevoie de ei, atenție. Am intrat într-un fel de rutină cu pregătitul meselor: unele le puteam găti cu o seară înainte, altele dimineața și altele chiar înainte de ale consuma (de obicei salate/ sandwichuri).

Părți bune:
Am slăbit cât îmi doream (10-12 kg) cam în 3 luni.
Am mâncat mai sănătos: mai multe legume, mai multe fibre decât înainte.
Am învățat să-mi organizez cumpărăturile astfel încât să nu mai plec să cumpăr brânză și să mă întorc cu pastramă, leuștean și sarmale, de exemplu (egal economie de bani, timp).
Am învățat să-mi organizez alimentele în frigider.
Mi-am obligat corpul să mănânce corect, la ore cât de cât decente așa că nu am mai simțit acea nevoie acută de a mânca la ore târzii ciocolată și fructe (floricele, chipsuri, bere).
Fiziologic, am cam uitat ce e aia balonare, că o luasem razna. Intenționam să merg la medic să văd de ce tot timpul am un burtoi cât un cimpoi.
Mesele planificate au fost de mare ajutor când am început să merg la sală. La ceea ce aveam înainte, s-au mai adăugat alimente/gustări pre/post worlkout. Așa că am avut randament bun și nu am leșinat după două-trei exerciții.

Părți rele: Cumva, devii dependent de acest fel de viață și nu mai vrei să te întorci la haosul de dinainte. Asta n-ar fi o treabă chiar rea dacă nu ai interacționa și cu alții. Adică începi să refuzi pâinea, berea, sarmalele și plăcintele oferite în exces de părinți/bunici/prieteni.

De ce ai avea nevoie ca să începi meal planning? În primul rând de răbdare. Progresele se fac pas cu pas, nu peste noapte.

Linkuri utile:
http://www.kissthecook.ro/2014/08/e-totusi-devreme-dar-sa-va-scriu-despre-ana/
http://www.kissthecook.ro/2014/09/cum-sa-ti-pregatesti-ingredientele-pentru-meniu-foodcoaching-partea-doua/
http://www.kissthecook.ro/2014/09/cum-se-pupa-foodcoachingul-cu-sportul/
http://www.pinterest.com/catarii/food-coaching-easypeasy/
_

OANA

“Am cunoscut-o pe Ana în vara lui 2014, îmi fusese călduros recomandată de o prietenă care deja lucra cu ea, era foarte mulțumită și cum eu doream să mai scap de 3-4 kilograme și nu reușeam, am sunat-o asap. Vedeți, eu am fost mereu slabă și după sarcină lucrurile s-au schimbat, statul acasă cu copilul, apoi jobul și copilul , asocierile alimentare greșite și până la urmă schimbările de metabolism, mă făceau să stagnez la o anumită greutate care nu era pe placul meu. Ana a fost sinceră de la început și mi-a setat așteptările corect. M-a ajutat să scap într-un timp extrem de scurt (2 luni) de kilogramele în plus, prin meniuri sănătoase și echilibrate, construite în funcție de programul și preferințele mele culinare (spre exemplu, eu nu prea mananc carne). Ce mi-a plăcut maxim la ea este autenticitatea și spiritul vesel. Îmi amintesc cum mă suna în fiecare luni dimineața să mă întrebe ce zice cântarul și să îmi spună că este aici lânga mine la fiecare pas– asta îmi dadea energie și mă stimula să îmi ating obiectivul. O recomand cu încredere pe Ana turor celor care vor să slăbească într-un mod sănătos și cu rezultate de lungă durată.”

_

ANDREEA

“Personal, nu am pornit la drum cu scopul de a scăpa de kilogramele în plus (deși știam ca vine la pachet, deci double wiiin), ci de a găsi mai degrabă un echilibru între sala de sport și mesele de acasă. Simțeam că ceva nu merge cum trebuie, ajunsesem să mănânc ca o vrăbiuță în mare parte a timpului, în principal mese foarte seci, anoste (veșnicul piept de pui cu ceva salată aruncată pe acolo), să renunț complet la cine dintr-un motiv care, vă jur că acum, privind în urmă, îmi scapă. Evident că nu m-am ales cu nimic bun din toată treaba asta, așa că la recomandarea unei prietene comune (merci, Emi!) m-am hotarât să îi scriu Anei și bine am făcut! Au urmat două luni de poveste, cu meniuni atât, dar atât de diverse și de colorate încât pot afirma că mi-am schimbat complet viziunea asupra mâncării 🙂 În prezent îmi creez singură meniurile (sau încerc să fac asta), iar Ana mă consiliază and it works like magic. Știu că este ceva ce voi face în continuare și care ușor, ușor se va transforma într-un stil de viață.
Mai jos am punctat cateva beneficii ale meal planningului, așa cum le-am simțit eu:
– diversitatea meniurilor de care vă spuneam și mai sus a făcut să nu mă plictisesc deloc de un anumit ingredient sau fel de mâncare. Ba din contră, am descoperit rețete, combinații și gusturi noi pe care le-am introdus în meniul meu actual 🙂
– organizarea cumpărăturilor. Faptul că merg o singură dată pe săptămână la cumpărături, cu o listă stufoasă și concretă mi-a salvat foarte mult timp, dar și bani. Btw, pentru liste recomand aplicatia Google Keep!
– am devenit mai responsabilă cu ce pun în farfurie. Frunzele și legumele nu lipsesc niciodată din combinație
– da, am slăbit și am mâncat, dar cel mai important e că am mâncat corect, gustos, personalizat fix pe ceea ce-mi place mie (beat that meniuri de la nutriționist, cu brânză de vaci și piept de pui fără numar, beat that Dukan și care oți mai fi).
Dacă vrei cu adevărat să schimbi ceva în ceea ce privește abordarea ta asupra mâncării, acum este momentul!”
_

PAULA

“Sunt 10 ani de când mă lupt cu greutatea. Am încercat nutriționiști, antrenor personal, diete de pe net, dar de fiecare dată rezultatele au fost de scurtă durată, pentru că se trata simptomul, și nu cauza, prin abordări de genul “totul sau nimic”. Abia când am început food coaching-ul cu Ana am înțeles că abordarea era greșită, că nu e nevoie de abordări extremiste, că nu e nevoie să mănânc doar chestii insipide și repetitive, care să mă facă să mă simt pedepsită pentru că am ajuns la o greutate atât de mare. Planurile ei nu sunt nici low car, nici low/fat, nici high protein, sunt echilibrate și gustoase și te fac să aștepți cu nerăbdare fiecare masă. De altfel, Ana nici nu vrea să mă gândesc că sunt la dietă când mănânc conform planurilor ei, pentru că vrea să mă scoată din tipul ăsta de gândire cu e voie/nu e voie, e bine/nu e bine. Și a reușit să mă facă să înțeleg că orice este permis în anumite limite, că dacă am mâncat ceva ce nu era în plan acum, nu înseamnă că trebuie să încep iar de luni, că oricum am dat-o în bară, ci pot începe iar chiar de la masa următoare, a reușit să mă scoată din tipul ăsta de gândire cu totul sau nimic. Cel mai important este că mi s-a schimbat focusul de pe slăbit pe mâncat sănătos, iar slăbitul vine de la sine, ca o consecință firească. Este prima oară când timp de 6 luni m-am preocupat în mod constant de mâncat corect, când am experimentat tot felul de alimente și rețete noi, de care s-a bucurat și restul familiei, e prima oară când chiar simt că deși nu am ajuns încă unde îmi propun cu greutatea, voi ajunge acolo pentru că s-au întâmplat niște schimbări care de data asta țin de cauză, nu de simptom. Am slăbit 16 kilograme în 6 luni, nu este spectaculos pentru că nu am fost mereu disciplinată, dar eu nu m-am simțit niciodată mai bine fizic și psihic și mă bucur în fiecare zi că am întâlnit-o pe Ana și mi-a schimbat viața.”